dijous, 24 d’octubre del 2019

Assemblea de la Residència
convocada pel Director

Ahir dimecres 23, a les 6 de la tarda, a la sala gran de la Residència, es va fer l'Assemblea convocada per l'Imad, el nou Director. La sala era plena de residents, una vintena llarga de familiars, i algunes treballadores.

La convocatòria s'havia anunciat uns dies abans amb aquest cartell a l'entrada:



Els objectius anunciats:
- repassar accions realitzades,
- presentar projectes de futur
- consensuar prioritats i necessitats

El Director va fer una exposició detallada de la missió, la visió i els valors, de les reformes operatives i de la renovació de procediments, protocols i carpetes, nous pictogrames, nous codis d'alerta i d'incidències, un tríptic (que és un díptic) sobre la Residència, i alguns detalls més. Entre d'altres, la renovació del Reglament de Règim Intern que haurà de ser revisat i aprovat pel Consell de Participació. I la designació de la cuidadora de referència per a cada resident (desconeguda fins ara per la majoria)...

Va explicar la nova gestió del personal (de les persones treballadores), explicitant els valors (tòpics), amb millores en la comunicació interna, un grup de whatsapp, un procediment d'avaluació periòdica del compliment de les cuidadores (interessant), i del propi Director per les treballadores. Vol millorar l'acollida del nou personal i és conscient, diu, que cal evitar l'excessiva rotació de personal (que venim demanant fa anys des de l'ARFA ...).

Va parlar de la bugaderia (etiquetar, però no de les bosses personals que venim proposant nosaltres), de la cuina i dels nous horaris dels àpats (nosaltres vàrem insistir en què no hi ha normes determinants, que tot és una "mania" de la inspectora ...), i que el contracte amb l'empresa de càtering acaba el setembre de l'any vinent. Caldrà, diu, preparar una alternativa específica per a la Residència.

Va parlar de diverses activitats (musicoteràpia, carpeta d'activitats, d'un green care/un hort).
Va valorar positivament les activitats de l'ARFA i les funcions del Consell de Participació (malgrat que la convocatòria del proper ha estat conflictiva ...), i va explicar que també hi ha (o hi haurà) un paquet d'indicadors per avaluar la qualitat del servei.

Cap al final, quan ja gairebé no hi havia residents a la sala (eren les 19h00, l'hora de sopar), els familiars vàrem treure el tema de la presència del metge (les 10 hores mínimes que marca la Generalitat).

La Pilar, en nom de les treballadores va felicitar/agrair el treball del Director.
Resumint, va parlar molt de procediments, però va faltar parlar de problemes concrets dels residents i familiars. Al final, quan ja quedava poca gent, algun resident i els familiars vàrem preguntar i proposar coses cap al final, però no es va consensuar formalment res.
Seguirem ...