Per començar, varem explicar un cop més problemàtiques concretes que justificar les nostres demandes: més direcció, més serveis mèdics, més capacitat assistencial. Ens va semblar que les veien amb un cert escepticisme ...
Però, molt sintèticament, el què ens varen dir respecte del punt 3 (qui mana) és:
Sort que tenim una Llei de Transparència i Bon Govern, i que el nou govern municipal declara que vol basar la seva actuació "en el diàleg i la participació ciutadana, amb una gestió moderna i transparent, i que qualsevol demanda d'informació per part dels ciutadans sigui resposta de forma ràpida, completa i obligada ..." (AGpPM/2015-2019, punts I.8.I i II)
Pel que fa el darrer punt (4), modificar el Reglament de Règim intern depèn només de Gerència, a ratificar, suposem, pel Consell Rector ...
Vàrem suggerir que l'Ajuntament fes actuacions proactives, clarificadores de la situació de les residències a Mataró, sense èxit. Suggereixen que parlem amb un voluntari de la Residència de la Gatassa que diuen que ho fa molt bé ...
Finalment, sembla que una via possible de participació seria que l'ARFA fes part del Consell de Benestar Social i del de la Gent Gran. Quan tinguem els Estatuts legalitzats, demanarem entrar-hi.
A més de cuidar i atendre els nostres familiars i amics residents, de les nostres activitats i treball, haurem de fer peregrinació administrativa i procedimental per intentar obtenir informació, mentre ens prediquen que tenim el deure d'estar ben informats per poder participar responsablement.
Ho intentarem, malgrat tot.
Però, molt sintèticament, el què ens varen dir respecte del punt 3 (qui mana) és:
- que l'Ajuntament no té competències en aquest àmbit;
- que l'Ajuntament cedeix el local, dóna una subvenció anual i assegura el manteniment de l'edifici i l'entorn residencial ...
- però que la Residència, de fet, és un servei més del CSdM;
- i que ells poden vehicular les nostres reflexions i propostes via el Consell Rector on hi ha tres representants municipals: ells dos i l'alcalde.
Sort que tenim una Llei de Transparència i Bon Govern, i que el nou govern municipal declara que vol basar la seva actuació "en el diàleg i la participació ciutadana, amb una gestió moderna i transparent, i que qualsevol demanda d'informació per part dels ciutadans sigui resposta de forma ràpida, completa i obligada ..." (AGpPM/2015-2019, punts I.8.I i II)
Pel que fa el darrer punt (4), modificar el Reglament de Règim intern depèn només de Gerència, a ratificar, suposem, pel Consell Rector ...
Vàrem suggerir que l'Ajuntament fes actuacions proactives, clarificadores de la situació de les residències a Mataró, sense èxit. Suggereixen que parlem amb un voluntari de la Residència de la Gatassa que diuen que ho fa molt bé ...
Finalment, sembla que una via possible de participació seria que l'ARFA fes part del Consell de Benestar Social i del de la Gent Gran. Quan tinguem els Estatuts legalitzats, demanarem entrar-hi.
A més de cuidar i atendre els nostres familiars i amics residents, de les nostres activitats i treball, haurem de fer peregrinació administrativa i procedimental per intentar obtenir informació, mentre ens prediquen que tenim el deure d'estar ben informats per poder participar responsablement.
Ho intentarem, malgrat tot.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada